October 3, 2007

Incompleix T-Systems el contracte de suport amb les escoles?

Llegeixo un post en una llista pública d'ensenyants d'informàtica de Catalunya:
(http://elistas.egrupos.net/lista/aulainf/archivo/msg/19609/)

Hola, és el segon any que porto la coordinacio al meu centre i la veritat es que
estic decepcionat amb el tema de linkat ja que fa gairebé un any que vaig demanar
vàries vegades suport i assesorament i encara no he rebut res.
(..)
Quan va arribar
l'any passat la linkat vaig entendre que en algun moment T-Systems se'n faria
càrrec de la migració als centres interessats i inclús van dir-nos que formavem
part d'una llista de centres pilots per implantar-ho (?) ja que estavem
interessats. Un any després no han fet la formació pertinent al tècnic de
prevenció que tinc i per tant el tema segueix igual, amb el mateix assesorament
nul de sempre.

Finalment acabo de contactar amb una empresa de les que fa uns dies algú va
referenciar a aquest forum que donaven serveis relacionats amb linkat i la
veritat és que sria la solució però clar, pagant


(..)
No és la primera vegada que llegeixo això. Què passa doncs? No és un projecte important per T-Systems? O es que està tot mal plantejat? És a dir, pot una empresa tan gran i amb estructura piramidal donar un suport de qualitat? Penso en quan costa un tècnic de camp. Quan es paga un tècnic de camp, es paga també segurament a: un cap de zona, un cap de secció, un cap de projecte, un cap de projectes en tecnologia linkat, un director de projectes, un director general, ... és a dir, que el cost del tècnic és el cost del tècnic + el cost de l'estructura.

Feta aquesta reflexió, penso que, o be s'ofereix a un preu molt elevat, o bé es dona un mal servei, doncs si es fa a un preu, no ja competitiu, sino raonable, es tradueix en pagar molt poc al tècnic de camp. Això ens donarà una rotació molt gran (que és el que sembla passa pel que he llegit) i per tant la formació que es dongui als tècnics s'haurà de repetir (més costos que es rebaixen fent formacions periòdiques i no cada vegada que s'incorpora un tècnic) i es perdrà, així com el know-how (em refereixo a la configuració de cada centre).

I si el preu és molt elevat? Llavors el que passa és que, a part de pagar molt, es redueixen les hores de suport per a poder reduïr el preu, i passa que no es té el suport que es voldria. I bé del mateix, haver de pagar una estructura organitzativa molt gran.

Llavors aquest fet em dona ànims a pensar que l'he encertat encetant el portal lin.cat, que és una alternativa pels centre públics, i l'única en aquests moments pels concertats. Si no, perquè una empresa com T-Systems no dona suport als concertats? Perquè no li surt a compte. En canvi, una xarxa d'empreses com les del portal, no tenen aquesta estructura, pel que es pot ofertat un millor suport a un millor preu. A més, al ser empreses petites i locals, l'interès és major ja que el client són els centres, i no una mega organtizació com pot ser la Generalitat, i això s'hauria de traduïr en un millor servei.

I això no ho dic només jo, sinó que ho diu el fet que aquestes empreses ja estan implantant Linkat.

1 comment:

Joan Codina said...

Bé Jordi, fas més tu sòl per la lincat que tota la Generalitat...